záhlaví

Autobiografie z roku 2004


Tormentor

Tormentor byla moje úplně první skupina a jako patnáctiletý jsem v ní byl nejmladší. Potkali jsme se na škole, ještě když celá blackmetalová scéna byla v počátcích. Byli jsme pouhá parta kluků se společným zájmem o metal a  zjistili jsme, že všichni chceme dělat něco stejného a sice syrový metal. V té době jsme byli velmi ovlivněni skupinami Venom a Celtic Frost.

Brzy po první zkoušce jsme se zúčastnili národní soutěže hudebních skupin v kategorii metal. Napsali jsme dvě písničky tak rychle jak to bylo možné, protože to byla hlavní podmínka vstupu do soutěže, kde každá skupina musela zahrát své dvě věci. Soutěže se účastnilo kolem 30 metalových a rockových skupin. Naše dvě věci byli nejextrémnější z toho, co porota ten den slyšela, neboť black metal v té době byl v Maďarsku ještě relativně neznámý. Skončili jsme třetí, protože jsme to samozřejmě pokazili v druhém kole..

Od té doby, kdy jsme se jako skupina úspěšně představili, jsme začali hrát po celé zemi. Náš repertoár tvořila směs našich vlastních věcí a coverů od Destruction a  Kreatoru. V té době punkové a skinheadské hnutí vycházelo v Maďarsku z  módy a více a více těchto lidí začalo chodit na metalové koncerty. Ne kvůli hudbě, nýbrž kvůli chaosu, který tam vyvolávali. Koncerty se staly velmi násilnými a  policie proti tomu nezasahovala. Každý večer se strhávali bitky a lidi mlátili v kotli jeden druhého. Občas krev lítala vzduchem jednou byla dokonce napadena naše předkapela přímo na pódiu! Vlastníci klubů si následných zranění nevšímali do té doby, co si lidé objednávali pití. Protože se nikdo nestaral o přivolání policie, koncerty zkrátka pokračovaly dále, Tormentor byl zván na koncerty po celé zemi a chaos se tak šířil všude.

Poté co jsme v v garáži nahráli demo prostřednictvím doma dělaného mixážního pultu, dostali jsme nabídku abychom nahráli regulérní album. Ovšem poté, co jsme dali originální pásku "Anno Domini" chlápkovi z labelu, tak náhle i s páskou zmizel! Jediné co nám zbylo, byla klasická kazeta k vydání bez regulérního vydavatele. Tohle nakonec kapelu zničilo, nikdo již neměl vůli po tom všem pokračovat dál. Byli jsme mladí, nezkušení a naivní. Strávili jsme celý rok psaním, zkoušením a nahráváním a  stále jsme neměli zhola nic. Maďarská scéna se hodně změnila, tvrdé metalové skupiny vymizely a byly nahrazeny glam rockovými. Začali jsme maďarskou metalovou scénu nenávidět a mysleli si, že jsme jediná skutečně metalová skupina co zbyla. Přišlo nám, že metal je mrtvý a rozhodli se s kapelou skončit.


Plasma Pool: 1990 - 1994

Plasma Pool jsou pravděpodobně opačným stylem hudby než Tormentor. Dostal jsem se do styku s pár lidmi z UG technoscény, ještě když jsem hrál v Tormentoru, a slyšel jsem ukázky z jejich hudby. Přišlo mi to skutečně divné, ale jak to bylo divné tak se mi to líbilo. Celá techno scéna mě fascinovala a  byl jsem přizván abych s nimi pracoval. Jelikož jsme neměli žádný počítač ani sampler, tak jsme museli vše dělat na levném maďarském syntetizátoru. Začal jsem se ponořovat do ambientní hudby a toužil jí dělat, navíc jsem si myslel, že metal je již mrtvý pojem.

Podnikli jsme dohromady nějaká vystoupení, která byla celkem extrémní: dementní hudba se satanskými symboly a elektronickým zvukem. V tu samou dobu jsem také objevil nejrůznější drogy a hodně s nimi experimentoval, hlavně s marihuanou a  speedem. Plasma Pool se staly proslulými a hrály v mnoha klubech, byly opravdovou živou skupinou a přitahovaly pozornost jak bývalých metalových fanoušku, tak techno mládeže.

Konec skupiny byl však velmi podivný. Skupina se rozešla, když bubeník opustil skupinu a klávesista se dostal do vážných potíží. Ke konci jsme všichni těžce propadli drogám, bubeník dokonce kvůli nim prodal nástroje. Klávesák udělal špatný obchod s nesprávnými lidmi a nemohl jim zaplatit peníze. Jednoho dne ho tito chlápci navštívili. Přišli do jeho bytu, plně vyzbrojení a požadovali zaplacení peněz. Nakonec ho nechali naživu, ale vzali si všechny jeho nástroje a vybavení a  tak jsme museli skončit s hudbou. To byl konec Plasma Pool.


Mayhem: 1993 - 1994

Dva roky po rozpadu Tormentoru začaly přicházet ohlasy z ciziny. Bylo uděláno několik kopií z alba Anno Domini, které jsme měli pro pár našich přátel. Tyto kopie byly rozmnoženy a z těchto nových kopií vznikly zase další kopie, takže z alba se nějakým způsobem stal hit mezinárodní pirátské scény a my jsme ani netušili, že zde něco takového existuje. To byl také způsob, jak se nahrávka dostala do Norska, do rukou Euronyma z Mayhem, který vlastnil vlastní label Deathlike Silence Productions. Byl sběratelem nahrávek Tormentor a chtěl vydat Tormentoru album.

Euronymus mě poprvé kontaktoval v roce 1991. Stále mám v paměti jeho první dopis. Moje přezdívka v Tormentoru zněla "Mayhem" a tak jsem si myslel, že si ze mě tenhle člověk dělá srandu. V tu samou dobu jsme uvažovali o vydání alba a  on mě pozval abych se připojil k Mayhem. Jejich zpěvák Death zrovna spáchal sebevraždu a já jsem zrovna byl jedním, z jeho oblíbených zpěváků. Poslal mi nějakou jejich hudbu a mně se opravdu zalíbila. Hudba byla nesrozumitelná a  bicí velmi rychlé. Souhlasil jsem tedy a přidal se k nim.

Nastoupil jsem tedy do vlaku který jel do Norska, abych nahrál "De Mysteriis Dom Sathanas". Všechna hudba již byla hotova a tak zbývalo pouze nahrát zpěv. Album jsem nazpíval za tři dny a to pouze na jednu stopu. Snažil jsem se dát zpěvu vlastní otisk, ale Euronymous mi dával instrukce, jak mám které části zpívat.

Domů jsem se vrátil po nahrání alba, kde jsem čekal až bude vydáno. Zrovna tehdy jsem od kamaráda slyšel, že můj přítel Euronymous byl zavražděn. Nejprve jsem tomu nemohl uvěřit, ale kamarád mi řekl, že celá zpráva je v Metal Hammeru. Tak jsem rychle vrazil do obchodu abych zjistil zda je to pravda. Když jsem četl ten článek, nemohl jsem věřit vlastním očím. Mayhem se slibně rozjížděli po všech stránkách, připravovali jsme se na hraní koncertů a čekali na vydání alba, avšak najednou byl kytarista po smrti. Bylo to opravdu k posrání, protože Plasma Pool se také utápěly v problémech a já věřil, že s Mayhem začnu nanovo. A také je samozřejmě těžké ztratit přítele.


1994 - 1998

Byl jsem ze všeho velmi znechucený a začal brát spoustu drog, zvláště po tom, co byl Euronymous zavražděn a Plasma Pool se rozešli. Rozhodl jsem se odejít na nějaký čas z hudební scény. Oženil jsem se a měl děti. Soustředil jsem se na svojí práci a neměl vůbec čas, abych byl stálým členem skupiny, pouze v nějakých projektech. Nikdy mě nikdo nepozval, abych se vrátil zpátky do Mayhem. Hellhammer, který skládal novou sestavu, mě nikdy neoslovil. Nevím, proč tomu tak bylo.



Aborym: 1998 -současnot

Skupina mě kontaktovala, abych nazpíval několik věcí na jejich debutním albu. Brzy poté mě oslovili, když je jejich zpěvák opustil, abych se k nim přidal natrvalo. Byla to pro mě zajímavá nabídka, protože jejich hudba byla přesně někde na pomezí Mayhem a Plasma Pool. Jejich experimentování mi přišlo jako dobrá výzva. Hráli jsme společně jakoby odjakživa a vydali 3 alba. V současnosti jsme opustili label Code 666 a více se soustřeďujeme na živé hraní než na přípravy čtvrtého alba. Naše hudba se může zdát pěkně divnou, zvláště lidem kteří mě znají pouze z Mayhem a nikdy neslyšeli nic od Plasma Pool. Ale pro mě, i jako pro posluchače, to je velká výzva.


Attila Csihar: 'The Beast' 2004

Bylo mým vlastním nápadem, vydat kompilaci mé práce s různými skupinami. Chtěl jsem to udělat již nějakou dobu, zvláště proto, že je zde velká poptávka po mých starých nahrávkách. Také jsem vlastnil nějaké nevydané věci, jako byly zkoušky s Limbonic Art a hrubé verze s Mayhem, které by někteří fanoušci rádi slyšeli. Za nějaký čas mě kontaktoval Cacaphonous (vydavatelství) a kompilace nakonec vyšla na začátku tohoto roku. Jako pro umělce bylo pro mě velice zajímavé hrát s takovým množstvím rozdílných skupin. Tato kompilace vystihuje mojí filozofii v tomto směru.



Odkaz na originál jsem satanužel ztratil.

Přeložil: +bA+


zpět na biografii

© Bubák; bubak(zavináč)irongatenet.net
Vznik webu: 2006